srijeda, 19. rujna 2012.

Što znači »ne poželi tuđega ženidbenog druga?

Molim vas da mi odgovorite na što se odnosi Božja zapovijed »ne poželi tuđega ženidbenog druga«. Odnosi li se samo na osobe u braku? Što je s udovcima/udovicama? Prestaju li oni biti ženidbeni drug smrću svoga bračnog druga? Što je s rastavljenima? Što je s osobama koje su u vezi, bilo izvanbračnoj ili predbračnoj?

Čitatelj iz Zadra

Deveta Božja zapovijed protivi se i zabranjuje prije svega požudu, te se temelji na svetopisamskim tekstovima iz Knjige Izlaska: »Ne poželi kuće bližnjega svoga! Ne poželi žene bližnjega svoga; ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta što pripada bližnjemu tvome!« (Izl 20, 17), te na Isusovoj jasnoj opomeni: »Tko god s požudom pogleda ženu, već je s njome učinio preljub u srcu« (Mt 5, 28). Riječ je dakle o kontroli požude, bez obzira na bračno ili kakvo drugo stanje osobe koju bi netko nekontroliranom požudom, oblikom žestoke čovjekove želje, pretvarao u »stvar«, u »predmet«, a zapravo je posljedica neposluha prvoga grijeha. Požuda unosi »nered u moralne čovjekove sposobnosti i, premda u samoj sebi nije grijeh, čovjeka čini sklonim grijehu«, uči Katekizam Katoličke Crkve (br. 2515). Borba protiv tjelesne požude prolazi kroz čišćenje srca i vježbanje umjerenosti, o kojoj je Isus govorio u svome Govoru na gori: »Blago čistima srcem: oni će Boga gledati« (Mt 5, 8). Čistoća srca je preduvjet za gledanje. Već odsada daje nam da vidimo kako Bog vidi, da drugoga primamo kao »bližnjega«; omogućuje nam da u ljudskom tijelu, svojem i bližnjega, vidimo hram Duha Svetoga kojega treba poštivati.

Što se pak sviđanja i plemenitog osjećaja ljubavi prema nekom udovcu ili udovici tiče, jasno je da su oni sposobni za sklapanje novoga, kršćanskog braka ukoliko su osjećaji uzajamni, dok to isto ne vrijedi za ostale slučajeve koje navodite koje, kao što znate, Crkva ne prihvaća.

Glas Koncila, broj 11 (1708), 18.3.2007.

Nema komentara:

Objavi komentar