srijeda, 19. rujna 2012.

Može li blagoslovljena voda prenijeti bolest?

Kako vidite po ovome papiru na kojem pišem, znajte da nemam malo godina jer sam ga sačuvala iz svog ureda u kojemu sam radila. Ono je bilo ludo doba na svoj način, a ovo je isto ludo doba na ovaj sadašnji način.

Katolik sam i vjernik svom dušom i tijelom i potječem iz takve obitelji. Onda nije bilo vjeronauka u školi, ali ga je bilo kod kuće. Dok sam bila dijete od 10 do 12 godina, hodala sam u crkvu, ali kasnije ne: zbog škole, a kasnije i zbog posla. U mom životu postoji jedna praznina što se tiče odlazaka na misna slavlja i crkvene proslave, ali moje srce i duša ostali su vjerni i Bogu i Crkvi. Tako sam danas slobodan čovjek. Hvala Bogu.

Danas svijet ide naprijed s idejama i tehnologijama. Mislim da tu Crkva zaostaje, iako danas ima slobodne ruke i više sredstava nego prije. Skoro sam svaki dan u crkvi, pa mi smetaju sve one »škrabice«, a osobito nedjeljom sakupljanje novca od vjernika do vjernika.

Ali, ima nešto što me strašno smeta i zgražam se nad tim postupkom otkad ja pamtim, a imam 70 godina. Ne znam kako da nazovem posudu koja uglavnom stoji na ulazu u crkvu, u njoj se nalazi sveta voda. Naš kršćanski običaj je da svatko kod dolaska umoči prste u tu vodu i prekriži se. Nemam ništa protiv toga običaja, a još manje protiv svete vode, ali imam primjedbu da svi prsti nisu dovoljno čisti. Što zapravo hoću reći: danas vladaju razne bolesti, a među njima i neizlječive. Zar među crkvenim ili civilnim stručnjacima ne postoji netko tko bi izmislio (ili već nešto postoji, pa je možda skupo) nešto, ne modernije nego svrhovitije. Mislim da sam u pravu, da i u Crkvi treba mijenjati neke stvari, ne šepati nego kročiti ukorak s vremenom. Ako mislite da sam preoštra, ovo pismo ne trebate objaviti, ali bih svakako željela da ga netko pročita.

Čitateljica B. M.

Svi se vjernici ne bi složili s Vašim stavovima u svemu, ali jamačno neki dijele neka Vaša razmišljanja. Što se skupljanja novca u crkvi za vrijeme mise ili preko »škrabica« tiče, mislimo da je potrebno podsjetiti da je milostinja koja se skuplja za vrijeme mise dio žrtvenoga dara u koji se vjernici tako uključuju. Osim toga, potrebno je istaknuti da svaki član Crkve, koji osjeća s Crkvom i potrebama drugih ljudi u svijetu, prema vlastitim mogućnostima pridonosi i za crkvene potrebe. Svaka župa prikupljenim novcem ne samo da financira svoje redovito uzdržavanje već pomaže i drugima koji imaju manje: siromašnima i potrebnima. Nekada to i nije vidljivo »na prvi pogled« jer Crkva - posebno u župnim zajednicama - kada pomaže drugima ne ide s »fanfarama« nego u evanđeoskoj poniznosti, onako kako je učio Isus: Neka ti ne zna ljevica, što čini desnica...

A umakanje prstiju u posvećenu vodu kod ulaska u crkvu i činjenje znaka križa ipak nije razlog za »alarmizam«, premda vjernicima svećenici znaju preporučiti da kod toga budu dostojanstveni te da ne moče »cijelu ruku«, već vrške prstiju kojima čine znak križa. Možda je Vaš strah od prijenosa zareze preko te blagoslovljene vode ipak pretjeran jer dosad nije nigdje zabilježeno da bi se itko na taj način zarazio. A voda u kontekstu kršćanskoga bogoslužja i kršćanskoga živoga - od krsta do posljednjega škropljenja - za kršćanina je znak Krista, vrela one žive vode koja je provrela iz njegova probodenog boka.



Glas Koncila, broj 48 (1745), 2.12.2007.

Nema komentara:

Objavi komentar