srijeda, 19. rujna 2012.

Kakvi se pričešćujemo?

Živim u unutrašnjosti Hrvatskog zagorja. Često idem u crkvu na misu i na pričest. Kod nas je običaj da se narod ispovijeda za božićne i uskrsne blagdane. A tijekom godine ispovijeda se »tu i tamo koja bakica«. Vjernici koji idu u crkvu na misu, a kasnije na pričest, nisu svi čiste duše, a pristupaju pričesti, pa se među pričesnicima nađu i stariji koji tijekom cijele godine psuju, mladi koji igraju nogomet te itekako psuju, opet mladi koji hodaju u disko i tamo se odaju raskalašenom životu, dečko i djevojka koji prije braka griješe, ljudi koji vole »jamiti« u poduzeću i drugdje... I još niz takvih koji nose u duši grijeh, a pristupaju pričesti. Naš se župnik hvali na kraju godine u statistici kako je broj pričesti tijekom godine porastao. No, ja se pitam: zar je važniji broj podijeljenih pričesti nego kome se daju? Po ovakvome, pričest se ne cijeni, pa je svi uzimaju »kao da je pecivo«, a ne tijelo Kristovo.

Čitatelj, Hrvatsko zagorje


U svojem ste pismu napravili »cijeli katalog« grijeha drugih ljudi, vjernika s kojima sudjelujete na nedjeljnim i blagdanskim misama i s kojima se pričešćujete. No, svoj sud temeljite na svojoj prilično gruboj izvanjskoj procjeni i sve mjerite svojim metrom. Dakako, ne može se zanijekati činjenica da se dio vjernika drži tek propisa Katoličke Crkve da se »barem jednom godišnje ispovjede i o Uskrsu pričeste«. To su takozvane »godišnje pričesti« koje jamačno imaju svoga ploda i o njima sudi Bog. Jer, prije nego što će se pričestiti, vjernik se i ispovjedi. U sakramentu pomirenja obeća i obveže se da će se popraviti, da neće više griješiti. S takvom iskrenom nakanom i kajanjem ne samo da pristupa ispovijedi, nego je ta nakana i kajanje uvjet za dobivanje odrješenja. Grešnik se mora odreći svoga grijeha i izvršiti zadanu pokoru. Ne vjerujemo da bi itko pristupio sakramentu pokore bez ozbiljnoga ispita savjesti i ozbiljne želje da će doista živjeti po Božjim i naravnim zakonima. Kao takav, kao raskajani grešnik koji je primio odrješenje i izvršio pokoru, smije pristupiti pričesti. Ako nakon primljene pričesti teško sagriješi, jasno je da ne smije - bez ispovijedi - ponovno na pričest. To vrijedi za svakoga, bez obzira na »statistike« o broju podijeljenih pričesti.

Važno bi bilo da o svojim stavovima dodatno razmislite, i zapravo bi prvi korak bio da i sami probate nešto promijeniti. Možda biste mogli pokrenuti raspravu u župi, organizirati župnu tribinu ili mjesečne susrete na kojima bi vjernici - uz pomoć župnika ili nekoga drugog svećenika - mogli raspravljati o vrijednosti pričesti, o vrijednosti sakramenta pomirenja ili ispovijedi, i o drugim pitanjima vezanima uz vjernički život. Na taj biste način i sami dali doprinos kojim se tijelo Kristovo više ne bi smatralo »pecivom«, već bi doista bila otajstvena hrana i okrepa svakome iskrenom vjerniku.

Glas Koncila, broj 16 (1713), 22.4.2007.

Nema komentara:

Objavi komentar